تعویض اکسس پوینت قدیمی با جدید

یکی از مسائل مهم و زیر ساختی هر سازمان، اداره یا شرکت که به طور جدی با آن درگیر هستند، موضوع شبکه آن مجموعه است. امروزه استفاده از شبکه های بیسیم در هر مجموعه بیش از پیش رواج یافته که علاوه بر سهولت در استفاده  و امکان دسترسی بهتر و بیشتر، کاهش هزینه ها را نیز به دنبال دارد.

نکته مهم در ایجاد این نوع شبکه بررسی دقیق نیازهای اولیه و برآورد افزایش نیازمندی ها تا چند سال آینده است که  علاوه بر صرفه جویی در منابع، زمینه رشد استفاده از تجهیزات را به راحتی فراهم میکند.

یکی از مشکلات رایج در شبکه هایی که در گذشته ایجاد و تجهیز شده اند بحث بروز رسانی یا تعویض سیستم است که نیازمند استفاده از دستگاه های جدید با مشخصات به روز میباشد.

فرض کنید شرکتی قصد بهینه سازی سیستم وایرلس خود را دارد. در این موارد کار کمی سخت تر است، زیرا که علاوه بر برآورد احتیاجات مجموعه مشکلات قبلی نیز باید بررسی شوند.

دلایل  نیاز به تعویض

  • عدم پوشش دهی کافی سیستمِ قبلی یا تضعیف شدن آن به مرور زمان
  • بروز نبودن تکنولوژیِ دستگاه ها و عدم ارائه پهنای باند و نداشتن پردازش کافی برای ارائه سرویس یا افزایش تعداد کاربران و عدم پاسخگویی سیستم قدیمی
  • عدم رومینگ مناسب یا عدم پشتیبانی از نیازمندی های جدید شبکه مثل ارتباط بیسیم دستگاها…
  • عدم پشتیبانی از کنترلر و افزایش تعداد دستگاه مورد نیاز به دلیل توسعه فیزیکی آن محیط

در این مواقع باید دقت داشته باشیم از دستگاه هایی با مشخصات زیر برای توسعه یا جایگزینی در شبکه وایرلس خود  استفاده کنیم:

اگر از تعداد مثلا 5 دستگاه به بالا استفاده میکنیم، ترجیحا این همبندی باید دارای سیستم مدیریتی باشد. از مزایای کنترلر در سیستم وایرلس نیز میتوان به یکپارچه سازی و سهولت در اعمال تنظیمات، کنترل المان هایی مانند عرض کانال و فرکانس و توان خروجی دستگاه و تنظیم  خودکار آن اشاره کرد. رصد کردن سیستم و مشاهده حجم کاربران و میزان مصرف و گزارش لحظه ای از مصرف پهنای باند بر اساس هر اکسس پوینت و هر کاربر، مشاهده ساختار شبکه و عیب یابی اشاره کرد.

تحقیقات نشان میدهد که انتقال ترافیک شبکه از کابل بروی دیتا در 5 سال گذشته  تغییر محسوسی داشته که روز به روز به سرعت رشد آن افزوده میشود. علاوه بر آن تجاری سازی انواع تکنولوژی های بروز  مشوق استفاده هر چه بیشتر از این نوع تجهیزات میباشد. پس در زمان نوسازی باید با نگاهی ظریف و تیز بینانه نیازهای ۀینده شبکه خود را در نظر گرفته و بر مبنای آن انتخاب خود را انجام دهیم.

اگر در شبکه قدیمی ما از دستگاه هایی تک باند با فرکانس 2.4 گیگ استفاده میشده نباید با همان تکنولوژی جایگزین شود. در این حالت اتخاب درست استفاده از دستگاهی 2 باند با پشتیبانی از آخرین تکنولوژی  بروز تجاری شده ما را در مسیر جایگزین درست قرار میدهد.

دستگاه های جدید با داشتن قابلیت رومینگ و تقسیم خودکار کاربر روی هر دوباند دستگاه بر اساس درصد و میزان سیگنال کاربر کار شما را در ارائه سرویس راحت تر خواهند کرد و همچنین با جایگزینی دستگاه های قدیمی با نسل  wave 2  میتوان کیفیت سرویس را هر چه بیشتر بالا برد.

همچینین باید افزایش نیاز به پهنای باند وایرلس در نظر گرفته شود.  مثال در دستگاه های قدیمی  ظرفیت 300  مگابیتی مورد استفاده بوده که در دستگاه های جدید با تکنولوژیax  این مقدار تا 7 برابر در مجموع 2 باند افزایش پیدا کرده که اکسس پوینت های سقفی برندی مانند انجنیوس در حال حاضر آن را ساپورت میکنند.

نتیجه: برای ارتقا و تعویض سیستم خود از اکسس پوینت  دوباند با تکنولوژی wave2  که قابلیت مدیریت مرکزی داشته باشند میتوان استفاده کرد.

انجنیوس یکی از برندهای پیشتاز در تجاری سازی تکنولوزی های به روز با ارائه دستگاه های قوی با بروزترین امکانات میتواند تمام نیازمندی های یک سیستم وایرلس را برای مدتی طولانی فراهم و از آپشن های لازم پشتیبانی کند.

شرکت پانا نماینده رسمی تجهیزات شبکه و ارائه کننده راهکارهای بی سیم و طراحی شبکه ها، بسته پیشنهادی ویژه  ای برای مراکز و شرکتهایی که دارای مشکل در زمینه شبکه و عدم پوشش دهی مناسب شبکه هستند ارائه می کند تا با کمترین هزینه بالاترین بهره وری حاصل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *